söndag, augusti 18, 2019

Är hösten här

Jag måste säga att jag helst skulle vilja anmäla den här sommaren till ARN, och då menar jag inte Arlanda.

Men maken till hafsigt framförande och uppförande vill jag inte uppleva igen. Visserligen har vi haft hyfsat väder då och då. Alltså stadigt ostadigt. Inget att lita på. Korta solglimtar byts mot molntussar av det gråare slaget på en kvart. Men ändå - inget regn.

Med tanke på att vi vann Solligan, kan jag bara undra; hur har ni andra haft det?

Och idag har vi höststorm. Ja, åtminstone kuling.

Sällan har Urban, Vilhelmina och Blenda haft så rätt.

*****

2 kommentarer:

Thalassa sa...

Jag tycker vi har haft fint sommarväder här på Sörmlandskusten. Inte så förskräckligt varmt som förra sommaren (tack ovh lov) och lite ostadigare, men mer regn hade vi gärna tagit emot i juli. Dessutom hade vi kanonväder i Norrbotten - som vanligt! I V-gi har de i många år skämtat om att de ska kolla våra uppresedatum när de planerar hemvändardagar och ev andra utomhusaktiviteter. Peppar,peppar...

Bert Bodin sa...

@Thalassa
Här har det också varit varmt. Men så opålitligt. Mycket blåst. Ostadigt. Inget att lita på.