fredag, augusti 23, 2019

Grått

Det blir en innedag idag. Regnet öser ner sedan några timmar. Vi klarade oss ändå under morgonens tidningspromenad, så några poäng på aktivitetsarmbandet blir det. 5000 steg.

Men sedan får det bli lättja. Åtminstone fysisk. Det finns ju en soffa. Det finns fåtöljer. Det finns bord och stolar. Och böcker, tidningar och korsord. Spanarna i P1 startar på nytt på fredagseftermiddagarna, efter sommaruppehållet.

Det blir brasa också. Inte så mycket för värmen, men för att minska råheten som den fuktiga luften för med sig.

En god middag väntar väl så småningom. Jag är befriad.

Och apropå inget. Eller egentligen världsläget; vem fasen köper brasilianskt kött?

*****


4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Inte många. Vi har sålt det nån gång .., men jag tror inte att det blev nån stor succé och det är ju tur.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Tänkte väl att du skulle veta. Jag kommer ihåg att jag för flera år sedan upptäckte brasilianskt kött i någon affär. Och jag reagerade direkt negativt. "Brasilianskt naturkött". Så stod det på förpackningen minns jag.

Bert Bodin sa...

@Elisabet (igen)

Jösses! Det var tolv år sedan. Och jag skrev om det redan då.
https://ogonblickinorr.blogspot.com/2007/04/den-som-har-skall-varda-givet.html?m=1

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Eller här:
https://ogonblickinorr.blogspot.com/2010/03/samband.html?m=1