måndag, januari 09, 2017

Nygjord

Massage är aldrig fel. Utnyttjade en julklapp idag på eftermiddagen. Åkte ut till universitetets stora sportanläggning, där jag hade tid bokad och möttes av Angela.
 - Välkommen. Du kan stiga in här och så går du höger och höger, så hittar du en vrå där du kan ta av dig på överkroppen. Och är du inte blyg, så kan du ta av dig jeansen också.
Sagt och gjort. Upp på massagebänken.

Angela hittade raskt flera låsningar i ryggraden, som hon låste upp med ljudliga knak.
 - Äntligen, sa jag. Den där skuldran har spökat en tid. Men på andra sidan kommer du inte att hitta något.
 - Vi får väl se, skrattade hon.
Varma handdukar, skönt. Grundlig genomgång av skulderblad, armar, fingrar, men se .... Inget att låsa upp på den högra sidan. Hon lät lite besviken. På skoj.
Nacke, ansikte och bröst fick också en duvning. Välbehövlig, förstår man, när man väl ligger där. 

En dryg halvtimme senare fick jag ligga kvar och slappna av.

Vilken lyx. Borde göras oftare.
 -  Kom en gång i månaden, sa hon.
 - Har du pensionärsrabatt, frågade jag, men det hade hon inte hört talas om.

*****

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Massage är underbart. Man känner sig verkligen pånyttfödd efteråt!

Bert Bodin sa...

Så är det. Hos en av mina tidigare arbetsgivare kom en massör och tog hand om oss en gång i månaden, på jobbet. Där hade vi inga problem med nackar, eller några musarmar.