söndag, februari 19, 2017

Hemma

Ja, vi kom alltså hem utan några somhelst problem. Inte hade jag behövt flytta bilen heller, som jag gjorde igår, för att undvika att bli fast på isbanan i vår backe. Den där snön, som vädertjänsterna utlovade under natten blev några fjun.

Men gråvädret fick oss att dra till stan rätt tidigt på dagen, eftersom mer snö utlovades. Det är märkligt hur helgerna drar till sig moln. Och att sitta i stugan bara för att titta ut, känns föga inspirerande. Det går väl an någon gång då och då. Men nu har de flesta helgerna det här året varit gråblaskiga så det räcker. Hoppas på bättring.
---

DDT fortsätter med sina dumheter och vårt UD har begärt förklaring till hans uttalande om "händelserna i Sverige" i fredags. Svar har vi också fått. Och förstås lika förvirrande som vanligt. Han hade heller ingen klar bild av vad det kunde ha varit, men snodde ihop något om "de stora problem som flyktingarna skapar". Jag förstår inte hur republikanerna accepterar att han sitter där han sitter. Deras rykte kan inte må bra av att förknippas med en tokstolle.

Han är inte klok. Punkt!

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Göran Persson tror ju att han blir ställd inför riksrätt innan dom fyra åren är passerade. Inte för att G.P. varit min idol ..., men, men.

Bert Bodin sa...

Inte min idol heller. Men förden här gången, då.
😎