tisdag, oktober 10, 2017

Hurra för ...

.. sociala medier. Bara de används till annat än strandbilder med fötter, Kalle-Ankaläppar, kraaaamiiiizzz, tatuerade ögonbryn, med flera mänskliga konstigheter.

Igår efterlyste jag ju en typ av matvara, som jag föredrar, men inte kunnat återfinna någonstans den senaste tiden.

Kolla där på nedersta hyllan! Foto: Karl Pettersson
Det tog några timmar. Sedan lade min systersonson upp bevis med bild och allt i ett svar till mitt inlägg. Så nu vet jag var det finns hel bulgur, och jag kan laga min succérätt Bulgurotto. Med grädde och Västerbottensost. Kanske lite svamp (man har ju kantarellställen), eller något annat gott. Eller bara som tillbehör till en god suovas.

Tack Kalle!

*****
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Kersti sa...

mums så gott det lät, måste genast provas. Risotto är en av mina absoluta favoriter men bulgur kommer inte långt efter och då den hela varianten.
Tack för ett fint tips.
Trevlig fredag

Bert Bodin sa...

@Kersti.
Lycka till med bulgurotto.
Trevlig helg.