onsdag, september 28, 2005

Isaac Newton badade aldrig i Genesarets sjö.

Och inte i mitt badrum heller. Då skulle han nämligen ha upptäckt att han hade fel.

Jag lyssnar en hel del på radio och då framförallt SR P1. På morgonen håller jag gärna ett öra öppet för allt som händer i Nyhetsmorgon. Den radio som finns närmast mitt badrum står i köket. När jag duschat och står och rakar mig (manuell, tyst hyvel förstås!) har jag dörren öppen för att höra.

Det slår aldrig fel! Så fort radion börjar prata om något särskilt intressant, så börjar min avstängda dusch att rinna. Jag är en rätt lång person. Duschen sitter två meter över badkarsbottnen. Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtttt, rakt ner i emaljen. Länge. Ibland över en halv minut. Och på den tiden har det intressanta redan hunnit sägas. Irriterande.

Det värsta är att man aldrig är trygg. Efter någon, eller några minuter händer det igen, just när nästa hörvärda meningar yttras.

Det är inget fel på packningen i kranen.

Vatten rinner uppåt! Kan någon tala om det för Isaac, tack!


Inga kommentarer: