tisdag, november 29, 2005

Något för arbetsförmedlingen, kanske.

En glad dam ringde mig. Hon frågade hur jag mår. Lite överrumplad blev jag, eftersom det var en okänd dam.

"Jotack, förutom att jag är lite rosslig i halsen, så är det väl bra", sade jag.
"Ja, jag fick upp dig på en lista här, och jag tänkte jag skulle ringa för att höra", sade hon och fortsatte, "Du förstår det är så många som mår dåligt. Det är därför vi ringer runt ibland. Hur går det för dig annars då?"
"Ja, inte ligger jag på soffan och gråter", sa jag, "Det är ju en del som skall göras ändå. Just nu ett frilansuppdrag i två dagar".
"Jaså - vadå?"
"Tyvärr är det hemligt. Sekretess. Men det handlar om trevliga saker", sade jag, "och dina kolleger är underrättade."
"Det låter bra", sade hon, "då kanske det leder till mer jobb".
"Kanske det."
"Då kanske vi inte behöver höras i framtiden", sade hon.

Så avslutade vi det trevliga samtalet.

Hon ringde från min a-kassa.

Inga kommentarer: