måndag, maj 15, 2006

Svar

Annonsen, där jag bad er analysera grundsynen hos annonsören, skickade jag till NSD:s ansvarige utgivare. Bara för att se om jag skulle få ett svar.

Det kom.

Så här skrev jag:

Hej Lennart!

På min blogg publicerade jag igår en av era egna profilannonser, för att få synpunkter från läsarna.

Jag anser att det finns ett tankefel i annonsen, och undrade om mina läsare kunde lista ut vad det kunde vara.

Det tog tid. Men till slut lyckades de. (Se kommentarerna!)

Trevlig läsning, och kanske en eftertanke.

Med vänliga hälsningar


Svaret:

Hej

Och tack för synpunkterna. Det var en rolig genomgång du åstadkommit. Det är sällan en bild/annons skapar ett sådant engagemang och så många funderingar. Bilden/annonsen gör som du förstår inte anspråk på att vara vare sig fototekniskt dokumentär eller innehålla hela sanningen om den miljöpåverkan som det rörliga friluftslivet medför.

Med vänlig hälsning

Lennart Håkansson



Diplomatiskt, eller hur? Och budskapet från mig.... gick nog förbi, utan att lämna spår. Åtminstone i själva svaret.


Inga kommentarer: