lördag, december 01, 2007

Ordningen delvis återställd

- Jag söker sådana där... sockerbitar, sade jag där jag stod och stirrade in i montern med elgrejer.
Säljaren suckade nästan lite och petade på en liten plasförpackning precis framför näsan på mig.
- Åhå, ser de ut så, sade jag och plockade ner den lilla påsen med två långa stänger av "sockerbitar".
- Du klipper bara av det du behöver, sade säljaren, som verkade inse att här hade han att göra med den verklige amatören.

Hemma vid stugan var det bara att ge sig ut i skogen och börja skarva sladd. Det kändes viktigast att fixa granbelysningen. Strålkastarkabeln var bara att kassera. Den som räven gjort tagliatelle av. Men nästa helg, skall den överlistas.

Snart lyste granarna granna, kablarna ännu mera säkrade under snö och diverse andra skydd. Hönsnät användes också.

Kanske blir första advent sig lik ändå.


*****
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: