lördag, december 08, 2007

Käre Martin

Så har ytterligare en illusion brustit, som nattgammal is på en lerig vattenpöl.

Sedan länge har jag följt Rocky. Hans göranden och låtanden i diverse miljöer och sammanhang. Med stort intresse och till stor glädje, har jag lärt mig om livet, dess stora frågor och problem. Men också lösningarna. Tills nu har jag förstått att din serie är av dokumentär typ.

Tills nu, som sagt!

För nu är förtroendet rubbat. I sin grund. Snälla Martin! Du måste berätta sanningen. Den som jag hittills har trott dig om till 100 procent.

Har du varit i Luleå?
Var det verkligen minus 15 grader?
Snöade det samtidigt?
Hade inte kompisen sin CG med sig, eller var den kvarglömd i garderoben på något Stureplansetablissemang?

Denna "vinter" har det mig veterligen bara inträffat en gång att temperaturen sjunkit så lågt här i stan. Det var den 28 november. En solig dag.

Snöat en kall dag, har det nog inte gjort här i "modern tid". Det är mera regel, när termometern står och väger kring nollan. Eller i min barndom, sisådär 45-50 år sedan. Hur gammal är du egentligen?

Kan man lita på dig, Martin?

Med vänlig hälsning
Bert


*****

Klicka på bilden, för att läsa Rockys kloka ord.

Inlägget har sänts till Martin Kellerman för att han skall få en chans.
DN har fått stå till tjänst med illustrationen, utan att jag frågat om lov.

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: