söndag, augusti 22, 2010

Lurad

Imorgon börjar jag jobba igen. Fyra veckor ledigt har jag haft. Det går fort.

Jag vet inte vad jag tycker om den här sommaren. Känner mig snuvad på den, på något sätt. I maj hade vi tropikväder en period. Men sen då? Juni gick med halvdant väder och tre gånger så mycket regn som juni i fjol. Och ta mig rackarn blev inte juli likadan! Vi begåvades ju aldrig med den där värmeböljan som skvalpade omkring där nere i söder i flera veckor. Den tittade jag avundsjukt på, och skickade mina superkrafter ditåt. Det var därför ni fick syndaflod.

Men inte hjälpte det här. Vi fortsatte med halvdant varannandagsväder.

Min bästa vecka var fjällveckan, som bjöd på så gott som oavbrutet solsken. Det är ju däremot ovanligt i de trakterna. Det var bara att tacka och ta emot.

Nu börjar som sagt slitet igen. Kul att träffa arbetskompisarna, förstås.

Men jag känner mig sviken.
Av sommaren.
*****

Inga kommentarer: