tisdag, november 13, 2012

Sakta framåt

Dagarna går, fyllda av arbete och "konvalescens". Men jobbet gör att jag håller mig igång på ett bra sätt. Tror jag.

Många funderingar bland personalen och bland kunderna med tanke på det läge som en av våra största leverantörer finns i för närvarande. SAS.

Törs man boka. Törs man åka. Hur blir det med min resa i jul. Får man boka av.

Oron finns. Själv har jag svårt att tro att SAS försvinner ut till höger. Inne i huvudet går ändå tankarna till hur det skulle bli om det blev ett faktum. I höst har vi haft dagar då vi på vårt kontor bokat över 200 resor på en dag. Man kan bara tänka sig hur arbetsbelastningen skulle bli om alla tjänsteresor plötsligt ska bokas om på andra alternativ.

Hemsk tanke, som får askmolnstiderna att blekna.

*****

4 kommentarer:

Leif sa...

Vad är priset för att få en svensk SAS-direktör iklädd fina kostymer att vända rocken avig? 10 eller 8 miljoner i årslön? Se mer här.

Leif sa...

Med tanke på årslönen för SAS VD motsvarar kostnaden för Norwegians hela administration kanske det inte riktigt bär sig. Möjligen har Richard Gustafson med sig sin penningmässiga självupptagenhet från försäkringsbranschen?

Mig veterligt flyger Norwegian till Luleå men dem gillar inte katten alls, han får i så fall åka med i lastutrymmet som vilken boskap som helst.

Bert Bodin sa...

Leif: Jag tror nog att herr Kjos tar in en hel del slantar från företaget han också. Kanske inte i lön, men på andra sätt. Tror inte ett dugg på den där jämförelsen.

Leif sa...

Andra drivkrafter än välfodrade plånböcker?
Vem minns 80-talets Janne Carlsson? Jag tror inte han tog ut lika hög lön som dagens SAS-vd, inte ens i närheten, men trots det lyckades han ändå vända SAS mot nya höjder. Vad motiverade personalen, gav dem energi och delaktighet?

Finanskatten gillar SAS som flygbolag och håller noga koll med en tass eller två.

Marcel har ett tips för dem som vill besöka Island och köpa prisvärda biljetter. Surfa in på wow.is
* Island och Turkiet är två länder vars ekonomier växer så det knakar trots den allmänna nedgången i den europeiska ekonomin. Anledningen är att de inte är med i EU och har lika många bromsklossar.