måndag, november 19, 2012

Tack och lov

Mardrömmen kom av sig. I alla fall tills vidare. Här gick man med en molande oro inom sig att vårt största flygbolag skulle gå omkull.

Med en höst fylld av mycket arbete, ibland övermäktigt, med mycket övertid och stress, hade vi inte orkat med en situation där vår största leverantör plötsligt inte skulle fungera.

Jag tänkte på alla frågor från kunderna.
 - Hur gör vi nu?
 - Förlorar jag mina pengar?
 - Gäller min hemförsäkring?
 - Finns det några alternativ?

Det har funnits dagar i höst, då vi haft drygt 200 bokningar bara på en och samma dag. Tvåhundra stycken, bara på vårt kontor. Det funkar uppenbarligen, med lite ansträngning. Det betyder också att det teoretiskt skulle kunna bli 200 samtal med mer eller mindre kaotiskt innehåll på en dag, där alla kräver sin uppmärksamhet, sin rätt till hjälp.

Askmoln från Island hade i så fall varit en andeviskning.

Nu pustade vi ut istället. Kunde gå hem efter stängningsdags.
Ägna oss åt Sommarpratarna, Lykke och Homeland. (Fast själv avstår jag det sistnämnda. Jag tycker den historien borde ha kramats ur redan förra säsongen.)

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Å jag blev lite glad över de bonuspoäng jag har på hög inte bara försvann. Nu ska jag se till att bo eller åka upp dem ganska snart så de ger lite glädje innan ev nästa "kris".

Skönt att din dag blev lugnad!

Ingela sa...

Håller med dej om Homeland. Ändå tittar jag denna säsong också och tycker att den håller. Än.