måndag, november 05, 2012

Tillbaka till jobbet

Första dagen efter en veckas konvalescens. Den börjar med ett besök på vårdcentralen för att ta bort stygnen i huvudet.

Distriktssköterska Karin tar hand om mig. Med gott mod griper hon sig an sin uppgift och det går bra till en viss punkt.
 - Här uppe är det liksom en kaka. Det är mycket möjligt att det finns fler stygn där, men jag vill inte gräva mer, utan tycker att vi avvaktar ett par dagar till.
Det lät som om det var en avgrund hon jobbade i. Men jag förstod.

De stygn som gick att ta bort, försvann. Resten får bli när sårskorpan trillat av för egen maskin.

Traskade iväg direkt till jobbet. Traskade och traskade.... Med försiktiga steg promenerade jag tillbaka till kontoret. Svansen ville inte, men hade ingen talan.

Välkomnades med öppna armar. Och frågor. Och ännu fler frågor.

Jobbet gick trots allt rätt bra. Jag fick stå upp och jobba ganska mycket. Sitta ibland. Bytte stol emellanåt. Blev trött. Tung i huvudet och trött. Alltså inte återställd.

Men jag går dit imorgon igen.
Det ska gå.

*****

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Lycka till Bert!
Och det slår mig hur ofantligt tomt det skulle ha blivit om det hade gått värre .., tänk, ingen Bert som gnetar på om sthlms-perspektivet och pumlor och semlor och adventsljusstakar och allt annat!
Jag är såååå glad att ni är i livet!
Var rädd om dig!

Bert Bodin sa...

Elisabet: Tack för omtanke. Ont krut.... Du vet!
Men pumlorna och adventljusstakarna får vara i år. Jag har nått målet med min folkbildning på det området. Jag antar att alla mina läsare är ambassadörer för den rätta vägen på det området. ;-)

Leif sa...

Ståbord på jobbet sägs höja effektiviteten betydligt (finns forskning på det). Klart man blir trött i början om man inte har provat det förr.
Att ofrivilligt stå på öronen i trafiken är dock inget att rekommendera för att höja produktiviteten.

Bert Bodin sa...

Leif: Jag är fullt enig med dig på båda punkterna. :-)

Elisabet. sa...

Leif: jag är helt förvissad om det där med att stå vid bordet; att det ökar effektiviteten. I mitt jobb som kassörska, kan man välja mellan de båda alternativen. Sitter man, är det lätt att man förblir sittande, står man upp, ja, då fortsätter man att vara igång - av bara farten -!

Anonym sa...

Skönt att höra att du är igång igen men Bert, ta det lugnt!!Hoppas vännen mår bra med/Babsan

Leif sa...

Är man igång av bara farten kan man lätt stå på öronen i trafiken.

Bert Bodin sa...

Ab skrev: Hej Bert,

du tycker inte som jag att det låter som om du borde vara kvar hemma
med lite god mat, choklad och vin, sköna bolstrar och en isblåsa på
svansen? ;)

ab

Bert Bodin sa...

Annika: Det är nog bäst att jag håller mig i lite rörelse, trots allt. ;-)