onsdag, mars 23, 2016

Som vanligt

Så är jag då hemma igen. Ja, det hände redan igår. Idag har jag jobbat. Heltid, vilket det nu ser ut att bli månaden ut. Arbetet i projektet med byggandet av webbsidor går bra. Men man hittar alltid små förbättringar att fila på. Onsdag efter påsk är det i alla fall meningen att vi ska ha generalrepetition.

Den här veckan blir ju förstås lite märklig, för imorgon är det ju skärtorsdag och halvdag. Sedan blir det våffeldagen (fredag) och därefter kulminerar helgen med en av svenska folkets största fasor; det blir sommartid på söndag. Hugaligen! Strunt, säger jag. Det är väl inget att fundera över, ens. Ställ om klockan, när du går och lägger dig på lördag. Stig upp på söndag. Du kommer inte att märka ett dugg.

Själv hoppas jag på en fin, vit, solig påskhelg, med skidåkning igen. Men den här gången på "platten", det vill säga på havsisen, ut till någon ö med termos och mackor. En apelsin att skala och en röd näsa att beundra, när jag kommer hem igen.

Vi får väl se hur det blir med det.

*****

Inga kommentarer: