måndag, mars 21, 2016

Tro det eller ej ...

.. men vi har haft ännu en strålande vinterdag här i Levi. Klarblå himmel. Så klarblå som bara den i arktis kan erbjuda.

Benen som trötta får vila ut, efter en hård dag i pisterna. Det är mycket som kan avverkas under en dag. 27 liftar och minst två nerfarter per lift .... ja, då kan du ju räkna ut själv. Och man bara måååste ju åka överallt. Bara måste.

Ikväll är det utemiddag som väntar. Bord bokat på Valkea vaadin.

Ser fram emot att besöka den restaurangen igen. Bara mat inspirerat av den samiska kulturen. Det blir gott.

*****

2 kommentarer:

Monica sa...

Vad fint det ser ut där, kollade deras hemsida och om det ändå ska vara snö är det ju lika bra att använda den:-). Ser ut som väldigt fin skidåkning där. Själv åkte jag utför stup i tre länder på en och samma dag i Alperna i min vilda ungdom, tänker lite på det just nu:-) och stretcha på, det var också en tid då vi ett gäng gick på skidgympa här hemma från hösten till vårvintern, var väldigt bra för benstyrkan. Ha det fortsatt fint!

Bert Bodin sa...

Jag kommer att åka skidor så länge benen och orken håller. Kan knappast tänka mig en bättre vintersysselsättning. Även jag har kastat mig utför stup i alperna. Inte bara i min ungdom. Har varit i Val d'Isère, Val Thorens, Meribel, La Plagne, Zermatt, Val Gardena, St Anton, Ischgl, Saas fee, Sölden, med flera ställen. Ibland flera sessioner per vinter. Och Levi, där jag nu befinner mig är ett gott alternativ för några dagar då och då, 35 mil hemifrån.