onsdag, maj 17, 2023

Testar

"Det går inte att lägga in bilder", skriver Elisabet i ett inlägg på sin blogg. 

Det var lite trögt när jag försökte också, men bloggen fick tänka lite extra. Då lossnade det och jag får visa bilden av den nio år gamla hortensian som fått komma ut på loftgången för sin sommarvistelse. Till glädje för oss, som ser den utanför köksfönstret. Och till stor häpnad för förbipasserande.

 - Men ... var har du den på vintern, undrar grannen Karin.
 - På balkongen, svarar jag.

Nu står den där, blomman som jag fick av arbetskamraterna, när jag fyllde 65.


*****

6 kommentarer:

Kristina sa...

Snygg blomma o snygg bakgrund!

Bert Bodin sa...

@Kristina

Jo, den är imponerande. Nästan meterhög. Så stor har den aldrig varit förr, för jag har 'misskött' den genom att klippa ner den varje höst. Dumt, eftersom den bara blommar på gamla grensr. Årsskott blommar aldrig.

Bakgrunden är våra nya glasräcken som blev monterade i fjol.

Elisabet. sa...

Fick en stoooor hortensia av barnen på Mors Dag för ett par år sedan och den har blommat om så fint vart år. Stått ute, i rätt mycket lä.
Men se i höstas fick jag för mig att klippa ner den .., och nu kommer straffet .., knappt några gröna blad alls. Läser din text och förstår vad jag gjort för fel. Tack för det.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Det tog ett tag innan jag lärde mig.

Thalassa sa...

Imponerande och vacker hortensia. Jag har aldrig klarat av den blomman, d v s inte fått den att blomma om. Grannen har dock en jättestor KLÄTTERhortensia som smiter runt deras husknut och gläder även oss.

Bert Bodin sa...

@Thalassa

Det är ju just det där kritiska: Du får inte beskära den. Blommar bara påfjolårstopparna.