fredag, juli 14, 2023

Jag fick rådet ...

.. att åka till akuten, efter att jag varit i kontakt med urologen. Så fick det bli. Jag hade blod i urinen. Synligt blod.

Det har hänt ett par gånger förr, och en noggrann undersökning gjordes så sent som i maj i år. Inget farligt upptäcktes. Jag blev 'urspolad' och kunde åka hem.
 - Men kom tillbaka om det händer igen.

Det gjorde det alltså. Igår. Och jag blev som vanligt väl mottagen.
Prov togs.
 - Men det här ser ju ut som från en yngling, sa en läkare. Blodtryck, syresättning (99) och blodvärde helt perfekt.

Så efter interiörtvätt blev jag utskriven.
 - Orsaken kan faktiskt vara din blodförtunnande medicin. Håll upp med den i tre dygn.

Alltid nöjd med vården.

Det där var alltså igår. Vi blev kvar i stan över natten, men är nu tillbaka i skogen. Sitter i solen på terrassen och väntar på middagen. En och annan humla kommer fram och hälsar. 

Och vem kan mostå dessa mörka ögon och den mjuka nosen?
 *****

4 kommentarer:

Kristina sa...

Skön bild!

Bert Bodin sa...

@Kristina

Den blev till av en slump, mer eller mindre.

Eliza sa...

Bra besked! Men,helt otrolig bild,hur lyckades du med den?? Fast ser ju ut som ett monster..Och såna har vi räddat många ggr från någon vatten tunna..Och lär väl fortsätta med det..

Bert Bodin sa...

@Eliza

Monster? Den är ju gullig, ju.