söndag, juli 23, 2023

Nu börjar det bli ...

.. lite väl enahanda med vår tillvaro. Dels tar jag det lugnt, dels bjuder vädret inte på någon krydda. Det har blaskat rätt länge nu. Och tyvärr lovas det fortsätta. Solligan kan vi räkna bort oss från i år. Visst har vi varit ute och fikat en stund mitt på dagen, med en kortare paraplypromenad. Men rastlösheten gör sig gällande, även om jag också känner en aning trötthet. Förmodligen är det medicineringen. Det är i varje fall vad jag skyller på. Några dagar till. Sedan vill jag vara drogfri.

Men i övrigt mår jag bra. Det blir soffa och bok. Ibland balkonghäng. Eller korsord. Radion står på och rapporterar från en värld jag helst skulle vilja göra om från grunden.

Ja, det är väl det som händer.




*****

7 kommentarer:

Gunnel sa...

Beträffande solligan så säger jag som jag ofta gör till besvikna hockeyfans. Det är nyttigt att förlora, man kommer ner på jorden och det tvingas vi nog göra i år.

Bert Bodin sa...

@Gunnel

Jo. Vi får vara lite generösa och låta andra få en chans nå't år. 😇

Anonym sa...

Man tror ofta att det är antibiotika som gör en trött - de säger de flesta. I själva verket är det underliggande infektionen som orsakar tröttheten och det är också kroppens sätt att informera om att den vill ha lugn och ro. Tålamod i det här sammanhanget är det enda som gäller - går man igång för tidigt riskerar man bara bakslag. Du har haft - och har- en allvarlig infektion som tar tid att läka ut - med hjälp av livsnödvändig ”drog” om du vill kalla antibiotika för det! Krya på dig fortsatt - man följer väl ändå upp det lite längre fram?

Monet sa...

Skrev Monet som oförklarligt blir anonym då och då.

Thalassa sa...

Nu har jag ”läst ikapp”. Krya på dig!

Bert Bodin sa...

@Monet

Ja, det verkar gå åt rätt håll i alla fall.

Bert Bodin sa...

@Thalassa

Tack, tack. Jag gör mitt bästa. 😊