lördag, maj 25, 2024

Jobb ...

.. jobb och jobb. Full fart ute på tomten. Krattning fick Benke stå för. Jag ägnade mig åt att försöka montera ihop ett pallkragsväxthus. Växthus och växthus, förresten - snarare en drivbänk. Tack och lov fick jag hjälp av krattningspausande B. Det var ingen helt enkel operation. Bifogad instruktion var som bruksanvisningar ofta är, obegriplig. 

Fick ihop det mesta, men inte allt. Jag måste besöka inköpsstället för att studera det visningsexemplar som står där. 

Under kaffepausen råkade jag träffa på den vackra vårfrylen. Svår som attan att hinna se på våren, eftersom den blommar så tidigt. Men här är den. Blommorna är små. 3-4 millimeter i diameter. Men snygga.

Vårfryle (Luzula pilosa)
*****

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skönhet! Den har jag nog aldrig sett. ellem

Bert Bodin sa...

@ellem

Jag såg den för första gången i mitt liv för ca 15 år sedan. Men hittar man den en gång, så ser man den överallt sedan.