Nej, den chansen är nog inte stor. Tycker det är fascinerande att kunna makrofota det som tillhör det ytterst minimala. Intressant trolla fram schatteringar och nyanser som en normalsynt människa inte kan upptäcka utan någon form av förstärkande hjälpmedel. Häri finns mycken ny skönhet, nya häpnadsväckande färgsatta och skiftande mönster att upptäcka och begrunda, se sådant stoff som inget mänskligt öga (som månens baksida, fast inte nu längre) någonsin har skådat.
Lockelsen att leta efter nya upptäckter, att fördjupa närvaron i naturen är både klokt och meningsfullt och coolt, tycker jag.
Ja - är ett trist tillmäle den "grå" mårfältmätaren fått sig tilldelat. Jag gick idag faktiskt i både bokstavlig, fysisk och doftlig clinch (fredlig, förstås), eller snarare fick närkontakt med en vacker och väldoftande gulmåra, poeten Karlfeldts favoritblomma, som han då det begav sig menade bjöd näsan på sommarens bästa och syrligaste sötma. Jo - jag kände den! Men någon GMM fick jag inte lära känna, syntes inte till, möjligen bortbjuden på annan middag på annat grönt blad. Gulmåra annars en favorit på menyn.
Upplev fortsatta trevliga sommardagar där uppe i norr.
Nej, den chansen är nog inte stor. Tycker det är fascinerande att kunna makrofota det som tillhör det ytterst minimala. Intressant trolla fram schatteringar och nyanser som en normalsynt människa inte kan upptäcka utan någon form av förstärkande hjälpmedel. Häri finns mycken ny skönhet, nya häpnadsväckande färgsatta och skiftande mönster att upptäcka och begrunda, se sådant stoff som inget mänskligt öga (som månens baksida, fast inte nu längre) någonsin har skådat.
SvaraRaderaLockelsen att leta efter nya upptäckter, att fördjupa närvaron i naturen är både klokt och meningsfullt och coolt, tycker jag.
Ja - är ett trist tillmäle den "grå" mårfältmätaren fått sig tilldelat. Jag gick idag faktiskt i både bokstavlig, fysisk och doftlig clinch (fredlig, förstås), eller snarare fick närkontakt med en vacker och väldoftande gulmåra, poeten Karlfeldts favoritblomma, som han då det begav sig menade bjöd näsan på sommarens bästa och syrligaste sötma. Jo - jag kände den! Men någon GMM fick jag inte lära känna, syntes inte till, möjligen bortbjuden på annan middag på annat grönt blad. Gulmåra annars en favorit på menyn.
Upplev fortsatta trevliga sommardagar där uppe i norr.