tisdag, februari 21, 2006

C B- B B+ Ba- Ba Ba+ Ab- Ab Ab+ a- a a+ A

Jag förstår inte den där fullständigt rabiata betygsskräcken! Borgarna vill ju införa betyg från 6:e klass. Vänstern vill väl inte ha några betyg alls, om dom fick som dom ville.

Själv fick jag mitt första betyg i 2:a klass! Då var jag 8 år. Mina föräldrar kunde termin för termin följa min utveckling. (Jo, man fick betyg till jul också) Visst fick man hjälp i något ämne där man var svag. Men man fick också hjälp hemifrån, just på grund av betygen.

Vad sen politik har med denna fråga att göra har jag ännu svårare att begripa.

Och om någon är intresserad så fick jag stort A på min franska studentskrivning. Litet a i svenska, engelska, tyska, biologi och kemi. I matematik blev det däremot bara ett B-.

Jotack! Jag mår bra!

Inga kommentarer: