måndag, februari 20, 2006

På god väg

I fredags fick jag klart med ett lite speciellt projekt här i Luleå, som skall genomföras någon gång den närmaste tiden.

Idag har jag besökt en uppdragsgivare i Piteå för en första genomgång av ett projekt. Kul att få något att bita i.

Väl tillbaka i stan var det dags för sen lunch. Ställde in bilen i garaget och gick ut på stan. Kommer till mitt stamställe och märker, när jag står och tar för mig av salladen, att jag glömt plånboken hemma. "Jamen, då tar vi dubbelt en annan dag", sa R bakom disken. Lunch på kredit. Den smakade inte sämre för det.

Telefonen ringer precis när jag är färdig.
- Hej, jag har ett uppdrag till åt dig.
- Jaså, sa jag.
- Jepp, men vi sitter inte i sjön. Det finns lite tid.
- OK, så vi sitter på strandkanten då.
- Ja, på bryggan och plaskar med fötterna. Det är rätt skönt det också.
- Ringer dig för fler detaljer, när jag finns på min plats.

Mitt horoskop idag i den ena lokaltidningen:
"Du uppvaktas nu från två håll samtidigt i en speciell angelägenhet, vilket tycks resultera i att du själv lämnar dubbla budskap."

I den andra står det att jag kommer att ha en stressig dag, och inte kommer att kunna slappna av förrän i kväll.

Nähä!

Inga kommentarer: