måndag, februari 25, 2008

Varför har amerikaner...

.. så fruktansvärt fula och äckliga hundar?

Finns inte våra fina hundraser där borta?

Själv äger jag inte hund, men gillar dem. Skarpt! Trots att jag är hundallergiker. Jag får oftast mycket bra kontakt med alla sorter. De verkar också gilla mig. Men jag skulle aldrig skaffa en själv. Dels för att det innebär att man blir så låst, och dels för min allergi.

Men det finns, och har alltid funnits ett intresse. Ibland halkar jag därför in på TV4 Plus, som har ett program som heter "Mannen som talar med hundar" eller något liknande.

Där visas hur en man som heter Caesar (hundnamn?!!), på ett suveränt sätt får styr på hundägarna. Jo - Det är oftast dem det är fel på. Hundarna är totalt oskyldiga. Men fula. Dräglande, feta, loppiga, tufsiga, och för det mesta helt charmlösa bestar av alla storlekar. Dessutom totalt utan uppfostran.

Någon som kan förklara?

*****


Andra bloggar om: ,

TV4 Plus

Inga kommentarer: