torsdag, juni 12, 2008

Ur livet

Denna shopping. Jag jobbar i en omgivning, som i mitt lilla hörn av arbetsplatsen består av kvinnor. Killar finns, men de är glest spridda. En företagspolicy säger att vi karlar måste ha full överblick i alla hörn av huset. Hur skulle det annars gå.

Nåväl - Denna shopping, som sagt! Det går inte en lunchrast, utan att någon av de kvinnliga medarbetarna kommer tillbaka med en påse. Antingen är det lösgodis, eller också en ny kjol, klänning, byxa eller annat plagg. Och naturligtvis skall det omedelbart upp ur påsen för besiktning, varvid alla utom jag flockas kring bytet.

Givetvis skall det också provas. Gärna av ett par stycken, som har ungefär samma fysionomi.

- Njae. Den här smårutiga vet jag inte. Jag ser ju ut som en mjölkerska.
- Äsch. Det gör du väl inte, säger åskådarna.
- Sätt dig på en pall så får vi se, säger jag.

*****


Andra bloggar om ,

Inga kommentarer: