måndag, juli 20, 2009

Före frukost

Cykeltur för att hämta tidningen. Det börjar med en rätt häftig uppförsbacke till "byvägen". Den segar sig också uppför och uppför i en kilometer innan man möts av en välgörande paus i form av en snabb utförslöpa, där det går pilsnabbt genom doftande granskog.

Redan långt uppe i backen plingar jag ordentligt för att varna damen längst där nere. För att inte skrämma livet ur henne och hennes hund. Hon hör min klocka på långt håll och håller in hunden. Den heter Boss, eller något sådant. Matte heter något på L och husse, som förmodligen ligger kvar och sussar i stugan heter Kalle och brukar jobba åt oss (Ska inte tänka på jobbet. Jag har semester!), när det gäller grupptransporter.

Ett "godmorgon" i förbifarten, när jag susar vidare.

8586 är adressen. Där ligger tidningarna i bunt. Det är bara att ta för sig. Ja, bara sina egna förstås. Det förstår de flesta, även om undantag finns.

Frukostbuffén är dukad, när jag kommer tillbaka. Bara att ta för sig. Inte behöver vi bråka om tidningen heller, eftersom vi har två.





*****

Inga kommentarer: