torsdag, maj 03, 2012

Tvåa

På mitt jobb ägnar vi oss inte enbart åt att skicka iväg folk hit och dit över världen. Vi har också en avdelning som sysslar med att ta hit folk.

Även om jag gillar min stad och min landsdel, så tänker man ibland att "vad har vi att bjuda på ". Egentligen. Men tydligen så har vi en hel del.

Såhär skrev en utländsk arrangör som arrangerar gruppresor internationellt, efter att ha gjort en utvärdering bland sina resenärer, som varit i Luleå på ett arrangemang gjort av oss:
"...the group rated this trip 2nd best of the xxx:s trips (Cape Town still being no1, but you "overtook" Rio and Hong Kong,,,,)"
Inte illa, när resenärerna tycker så...

Bättre än Rio och Hong Kong.

Hm!

*****

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja man blir lätt hemmablind. Missar det som finns runt hörnet som man tycker ändå inte är något.

I somras när Australiensläkten var här så slog det mig många ggr att äventyret finns också här runt hörnet.

Bert Bodin sa...

Turtlan: Vi borde lära oss ett och annat. :-)

Leif sa...

Tja, katten är på ferie med fyra fina persérdamer och har det sannerligen gott. De sover tillsammans.
Fick nyss meddelande att han vill åka till norra Kalifornien, gränsen mot Oregon där det inte finns någon som helst smog! Mer hälsomedvetna människor får man leta efter menar katten Marcel - det är organic och ingen röker.... Himmelriket!!
Jag vet inte vem han har träffat på sin ferie. I och för sig har jag hört det förr någonstans, en resande herre med fyra fruar. Men katter?