Min sista kund för idag kände jag igen. Det är ju ofta så när man som jag jobbar med företagskunder.
- Nämen hej, sa jag. Ska du ut på nya äventyr nu? Vill du att jag bokar en spännande hotellvistelse igen.
- Jaså. Du har hört det.
Hans senaste resa hade jag bokat. Och jag hade bokat den fel. Det berättade han för en kollega till mig, som återberättade hela grejen för mig.
- Jo, du vet. När jag kom till hotellet efter att ha suttit i arbete hela dagen, så kom receptionisten emot mig med min resväska och en skjorta på en galge. Jag hade inget rum! Så jag fick stå där i receptionen och packa. Hotellet var fullt, så det fanns ingen chans att jag skulle få stanna.
- Nä. Jag hörde det. Och det var ju jag som hade bokat en natt för lite, sa jag.
- Jo. Och jag hade inte läst bekräftelsen ordentligt, sa han
- Nåja, fortsatte han. Hotellet fixade rum på ett annat hotell i samma kvarter.
- Skönt, sa jag.
- Ja, och vet du vad. Det var helt fantastiskt. Mitt i det exklusiva rummet stod ett tjusigt badkar. Så jag gick ut och köpte en flaska vin och lade mig i badet och läste en bra bok i två timmar. Det kändes oerhört lyxigt, där mitt i rummet.
Slutet gott, allting gott, alltså.
Vi skrattade åt det hela.
Men jag lovade att den resa han nu skulle boka inte skulle bli lika spännande.
- Trist, sa han.
*****
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Välkommen att kommentera.