fredag, mars 08, 2013

Ibland blir fel rätt

Min sista kund för idag kände jag igen. Det är ju ofta så när man som jag jobbar med företagskunder.

 - Nämen hej, sa jag. Ska du ut på nya äventyr nu? Vill du att jag bokar en spännande hotellvistelse igen.
 - Jaså. Du har hört det.

Hans senaste resa hade jag bokat. Och jag hade bokat den fel. Det berättade han för en kollega till mig, som återberättade hela grejen för mig.

 - Jo, du vet. När jag kom till hotellet efter att ha suttit i arbete hela dagen, så kom receptionisten emot mig med min resväska och en skjorta på en galge. Jag hade inget rum! Så jag fick stå där i receptionen och packa. Hotellet var fullt, så det fanns ingen chans att jag skulle få stanna.

 - Nä. Jag hörde det. Och det var ju jag som hade bokat en natt för lite, sa jag.
 - Jo. Och jag hade inte läst bekräftelsen ordentligt, sa han

 - Nåja, fortsatte han. Hotellet fixade rum på ett annat hotell i samma kvarter.
 - Skönt, sa jag.
 - Ja, och vet du vad. Det var helt fantastiskt. Mitt i det exklusiva rummet stod ett tjusigt badkar. Så jag gick ut och köpte en flaska vin och lade mig i badet och läste en bra bok i två timmar. Det kändes oerhört lyxigt, där mitt i rummet.

Slutet gott, allting gott, alltså.
Vi skrattade åt det hela.
Men jag lovade att den resa han nu skulle boka inte skulle bli lika spännande.
- Trist, sa han.


*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera.