fredag, juni 07, 2013

Vilsen fredag

En klassisk fredag tär på krafterna. Idag var det extra slitsamt på jobbet. Full fart från morgon till kväll. Hann få i mig en slarvlunch, som jag inte gillar. Jag vill ha en hel timme, där jag kan sitta och ta det lugnt, äta något förhoppningsvis gott, och glo på folk.

Nu blev det hafsande av rester från kylskåpet därhemma, eftersom jag bor bara 300 meter från jobbet.

Ett tag på eftermiddagen tänkte jag; nä - nu tar jag pension. Det här är inte klokt.

Hyderabad, Pretoria, Bogota, Visby, St Petersburg, Växjö, Reykjavik, Koper och Trieste. Där har jag "varit" idag. Bland de andra vanliga orterna, förstås.

Hets in i det sista. En halvtimmes övertid, förutom den halva lunchen. Snurr i huvudet och stress. ty kunderna ska ha sitt. Även om de ringer en kvart före stängning.

Men sedan ut till havet. Med ny fågelsång. En rosenfink har hörts.

Och göken. Den bästa. Från väster.

*****

Inga kommentarer: