söndag, juni 30, 2013

Han pratade om mig

Inte skulle jag göra mycket denna dag. Gråmulet och småregnigt var det också, så det lockade inte särskilt till annat än att göra det nödvändigaste. Med ålderns rätt, kanske.

Men det blev en hel del. En tur till Råneå för att handla en  del nödvändigt. Jo - bara nödvändigt!
Trimning av kanter kring stenparti och gräns mellan "gräsmatta" och skog. Pumpat vattengropen tom ett antal gånger. Den fylldes rätt rejält efter nattens störtregnande. Författat kallelse till årets stämma i de båda samfälligheter där jag är sekreterare och mejlat den för korrekturläsning. Bilen städad. Ja - inte av mig, men ändå.

Hörde ett program på radion, där någon talade om att "han var född i början på förra seklet" och jag tänkte "såå gammal". Tills det slog mig. Om man är född den första halvan av förra seklet, så är man född i början av förra seklet.

Tur att solen kom fram på eftermiddagen.

*****

Inga kommentarer: