fredag, februari 09, 2018

Ute är det ...

.. typiskt helgväder. Det betyder snöyra. Nåja - Jag ska inte klaga. Jag gillar ju vinter, och jag ska inte döma denna upplaga efter fjolårets, då det var gråmulet vareviga helg.

Men idag är det alltså snöyra. Och snart helg. Vi gör oss beredda på en färd ut till Rånlandet, som vanligt. Det är inte utan att man känner sig som ett sån't där bonusbarn, eller skilsmässobarn, som måste packa och greja för att flytta mellan olika hem olika veckor. Tack och lov har vi ju dubbla uppsättningar av det mesta, så det som egentligen krävs är att vi provianterat för ett par dagar. Sedan är det ju så att ute i stugans frys ligger redan en hel del läckerheter och väntar, så det är bara tillbehören och färskvaror vi behöver tänka på. Och det är ju samma läge som här hemma i stan, förutom att vi har närmare till affären här, än vad som gäller i stugan.

Så det får gå som vanligt. Sedan hoppas vi på att SMHI:s löften om sol imorgon, håller. Där har jag ju förstås vissa dubier.

Vi ser ju. Och rapporter kommer. Kontinuerligt.

Så ladda ner min app, så får du senaste nytt .... Nä, så långt har jag inte gått. Du får hålla reda på min blogg själv.

Punkt!

*****

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

I vinter har kung Bore koll på att vi har konfirmandträffar varannan torsdag. Han gillar inte konfirmandträffar, verkar det som ...

Är det det vädret som sen drar upp till er på fredan?

Bert Bodin sa...

@Cecilia N

Jo. Så är det nog.

christel sa...

Till och med vi här nere i skåneland har snö..
Men der rättar väl till sig snart. :-)

Bert Bodin sa...

@Christel

Jo. Snö beraktas väl som en abnorm anomali i dina trakter.


😎