onsdag, juni 05, 2019

Så sant ...

.. jag heter Ove, visserligen som andra namn, men ändå. Jag har varit gnällig idag. Två "myndigheter" har fått veta att de lever. Ja, åtminstone fått veta att jag gör det.

I det första fallet gällde det ett gammalt ärende, som jag inte godkänner resultatet av. Slarvigt och halvhjärtat, skrev jag till dem. Dessutom lade jag till att det ser nästan lika bedrövligt ut på andra sidan av detta P-hus.


Det andra ärendet gäller en helt annan sak. Radioutsändningen av SR P1 låter bedrövlig i vår radio i vardagsrummet. Det skrapar och skorrar och ibland försvinner ljudet helt. Och det påverkas av hur vi rör oss i rummet.

Det sker ibland, och symptomen började i vintras. Dessförinnan har det varit utan anmärkning. Och tro inte att jag har fel frekvens inställd. Vi har två olika master att välja på här i Luleå och radion är inställd enligt den frekvenstabell som Post- och Telestyrelsen ger ut.

Jag vet också att jag riktat anmärkningar mot dem en gång för länge, länge sedan, och då visade det sig att de sände ut just P1 med lägre effekt "eftersom det är en kanal som inte så många lyssnar på". Struntprat, sa jag.

Utan anmärkning är konstigt nog kvaliten på ljudet i övriga kanaler. Alla Sveriges Radios och alla kommersiella stationer.

Så nå't mysko är det.

Nu får vi se hur det går, när dessa två instanser ställer sig på tå.

*****

2 kommentarer:

Steve sa...

Det är inget latmansgöra att "hålla i piskan". Alltför ofta ändar det bara i förspilld energi. Ditt ärende är i a f registrerat. Alltid något. Lycka till med fortsättningen!

Bert Bodin sa...

Man får vara om sig och kring sig om nå't ska bli gjort.