onsdag, augusti 25, 2021

Godkänd

Så var dag 1 i denna tvådagarsaktivitet avklarad. Alla förberedande prover tagna, läkarsamtal gjorda och sist men inte minst, ultraljudsundersökning av hjärtat. Det sistnämnda gruvade jag mig för. 
 - Vadå, undrar du. Ultraljudsundersökning har ju varenda blivande mamma gjort. Det är väl inget märkvärdigt!
Men just denna görs via matstrupen. En slang rätt ner mot magsäcken. 
 - Det blir en pärs med mina kräkreflexer, tänkte jag.
Men det gick hyfsat. Jag bedövningssprejades så att halsen blev helt bortdomnad. Det var i och för sig också en obehaglig känsla, men bra.

Nu är jag hemförlovad, ja till patienthotellet, alltså. Snart en god middag. Kvällen blir rätt tidig. Imorgon ska jag vara tillbaka på sjukhuset klockan 07.00. Då är det dags för huvudnumret. 

Undrar om jag kan sova i natt.

*****

10 kommentarer:

Babsan sa...

Bra att allt gått bra.UL hjärta är inte kul ungefär lika gräsligt som gastroskopi.Varmt lycka till imorgon🤗👌

Thalassa sa...

Det går bra ska du se! De jag känner som gjort detta gick glada och nöjda hem samma dag. Även de två som i våras var inne på sjukhuset samtidigt med mig tyckte de varit oroliga i onödan. Hoppas att det lyckas så bra att arytmin håller sig borta för gott!
Jag var ju livrädd för ultraljudet sedan en hemsk gastroskopi, men tyckte faktiskt det gick rätt lätt. Beror kanske till viss del på handlaget hos den som gör det.
Håller tummar i morgon.

Bert sa...

@ Babsan

Tack. Fick goda vitsord från ultraljudet.

Bert sa...

@ Thalassa

Tack. De inger mycket förtroende här, tycker jag.

Gabrielle sa...

Hoppas allt går vägen som det ska. Önskar dig allt gott, Bert.
Tummar tummar!

Bert Bodin sa...

@ Gabrielle

Tack!

Anta Snaque sa...

Lycka till i morgon! Hoppas du nu blir av med eländet. Jag önskar att mitt konstanta flimmer gick att åtgärda men för mig passar tydligen inte ablation. :(

Bert Bodin sa...

@ Anta Snaque

Åhå. Är du också drabbad. Trist om det inte går att åtgärda.

Elisabet. sa...

Ja, även utan en ablation att se fram emot, kan jag inte heller (du kanske kan ändå ...?) sova. Fick rättelse av pv. Jodå, han låg kvar över natten efter sin omgång.

Bert sa...

@ Elisabet

Jodå. Sovit gott till kvart i sex. Jag ska vara på sjukhuset kl. 07.