torsdag, augusti 12, 2021

Minnesrikt

En dag med minneskrydda
blev det, när min gamle skolkompis från första till femte klass dök upp med fika, efter att jag målat vindbräderna på ladan. 

Det blev dagens andra besök  eftersom jag redan vid elvakaffet hade en gäst. Det var en vinbärsfuks som ville sitta i min panna en stund. Rätt märkligt att känna sköra fjärilsvingar mot huden. Men minnesvärt.

Men sedan blev det alltså ett par timmar med rekapitulering av vad vi varit med om i våra liv, jag och skolkompisen/kollegan alltså. Och det finns mycket att hämta i hjärnvindlingarna. Vi har ju också varit kolleger i samma företag i många år, om än på olika kontor. Jorden runt har vi snurrat.

Fin dag. Varmt och skönt. Och en avslutning där säsongens första stjärna gnistrade till på himlen.




*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vyn över vattnet, är det taget från tomten?

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Jepp. Jag går ut på förstukvisten/bron och då ser jag detta.