onsdag, juli 31, 2024

Bättre lycka ...

I varje bladveck finns de knoppar.
.. denna gång, kanske. Min broccoliodling har ju gått åt pipan, och en ny är igångsatt. Vi får se hur det går med den.

Idag blev jag överraskad då jag plötsligt upptäckte att vår stora kumquatbuske på balkongen i stan är full med knopp. Och då menar jag full. Hundratals. 

Av någon anledning gav förra säsongen inte mer än ett fåtal frukter. Nu får vi se hur det går. Jag har ju lyckats ordentligt många gånger förr.

 

*****

2 kommentarer:

Monica sa...

Det där blir nog bra, mer komplicerat med broccolin och du ger inte upp. Jag klippte ned halva jostabärträdet igår, tålde inte se de gröna maskarna mer som är krusbärsstekeln och nu granskade jag varje blad som fick vara kvar. Sen rejäla duschar på både krusbärsbusken och trädet med oceansåpa om det nu gör någon nytta. Bären plockades av innan. Lite svårt att veta hur trädet skulle klippas men ser rätt bra ut.

Bert Bodin sa...

@Monica

Ibland får man ta i. 😇