onsdag, juli 31, 2024

Välkammad

Så var det dags. Dags för hårklippning. Men även dags för ny frisör. Min 'gamla' ska få barn närsomhelst, så hon kunde inte ställa upp. Det får man ta.

I 47 år hade jag en och samma frisör, med ett litet undantag när jag jobbade i Stockholm. Men hon pensionerade sig förstås, och jakt på ny klippare började. Hamnade först på en salong i nästa kvarter, där man var helt opersonlig, dvs. man fick olika varje gång man kom. Det blev bara tre gånger, innan jag tittade in på Lockrop och hörde mig för om de tar hand om äldre herrar också. 
 - Jajamen, sa en av de som jobbade där.
Så blev det. Jag fick Maja och vi kom bra överens. 
 
En bra sak är också att den salongen ligger ungefär 9 meter västerut från hemmet. En trappa ner och lite till höger. Det betyder bl.a. rabatt, som alla boende i vår bostadsrättsförening åtnjuter. 
 
Så idag träffade jag Cissi. Hon var lyhörd och förstående på alla sätt. Vi hade en kul halvtimme, och jag blev snygg. Såklart!
 
Har redan bestämt nästa träff. 

Vilken kalufs!
*****

3 kommentarer:

Christel sa...

Läste fel på bilden, fick det till Bockrop på receptionsdisken : )

Bert Bodin sa...

@Christel

L:et har en lite lock. 🙂

Monica sa...

Haha, jag också, vad går du till tänkte jag. Men det blev bra, dags för maken också ser jag fast det var alldeles nyss.