söndag, juli 21, 2024

Känner du ...

.. igen dig?

*****

11 kommentarer:

Gunnel sa...

Delvis. Det finns hur mycket som helst att välja på och ändå väljer vi fel.

Eliza sa...

Jaaaa,men i sovrummet..Min man kan inte somna utan film.Och finns hur mycket film som helst,men väljer alltid Clintan eller Bond.Ofta ids han inte byta.Han somnar inom 5 min...Stänger jag av,vaknar han,replik:får jag inte se filmen klart nu!?!Låter han somna om,drar ned ljudet,vaknar själv av ljud,och dom där filmerna är ju inte ljudlösa precis.

Anonym sa...

Nej! Ingen TV i sovrummet och sällan streamad film, förutom Svtplay...
Däremot somnar jag bra till en ljudbok 🥱
/ Carin

Monet sa...

Har inte alls de problemen. Tittar tillsammans med mannen bara på ”real-tv” på kvällarna trots att vi har smartfunktion. Det är ”Efter Fem”, Rapport och Aktuellt i första hand. Han lägger sig tidigt, somnar direkt i sitt rum, jag kollar sen senare på play och har redan valt ut vad jag själv ska titta på i sängen på min (stora) IpadPro - ofta någon bra dokumentär eller mera stillsam film och somnar oftast till den. Tittar färdigt om jag vaknar på natten eller på morgonen. Växlar mellan svensk och fransk tv dessutom som bara är till för mig. Köper ibland någon film, har valt bort de extremt dyra streamingapparna och har bara Apple kvar. Som dessutom är okänt bra för många!

Bert Bodin sa...

@Gunnel
@Eliza
@Carin
@Monet

Jag är nog på samma nivå som ni. Har inga extra kanaler. Har nog med det som finns i SVT Play.

Man har ju annat stt göra än att titta på TV.

Har ofta förvånats över hur en del kan 'batch-titta' på åtta avsnitt av en serie på en och samms kväll. Hur orkar man. Vad vinner man?

Babsan sa...

Vi streamar det mesta.Men vi ser alltid Rapport i realtid.Sedan blir det serier som är noga utvalda.Just nu betar vi av alla Beckfilmer när tid finns och de håller än faktiskt

Bert Bodin sa...

@Babsan

Har förstått att du är sådär 'modern'. 😊

Gerra K-Son sa...

Så där är det säkert i vartannat hem !

Bert Bodin sa...

@Gerra K-Son

Förmodligen.

Glad att jag inte tillhör majoriteten. 🙂

Rexxie sa...

Vågar ju knappt berätta att jag har närmare 80 kanaler... (varav jag tittar på kanske 7 eller något sånt)

Bert Bodin sa...

@Rexxie

Kallas överkonsumtion. Vad vet du om de övriga 73?

Jag som alltid trott att du är en intelligent människa. 🙃😉