tisdag, augusti 02, 2011

Inget blev som tänkt

Nähä - Inte blev det någon kajaktur. Det såg vindarna till, som genast samlade trupperna och piskade upp en hatisk stämning bland alla vågorna. Visserligen är det rätt kul att tampas med höga vågor i en kajak, men det var inte riktigt vad vi hade tänkt oss.

Så det fick bli en runda med röjsågen istället. Och stapling av ved. Dessutom råkade vi hitta en bortglömd påse frysta åkerbär från förra året, som fick bli sylt. För att inte tala om en matbrödsdeg, som nu står och jäser.

Alltmedan min tunga ivrigt undersöker det kilometerdjupa schakt som plötsligt uppstått i en kindtand, som jag lagade för ett knappt år sedan. Tandläkaren på semester. Jouren imorgon.

Så nog har jag att göra alltid.

Nu schka ja' uonderschoeöka... de'där bourrhuålet ... igen.

*****

4 kommentarer:

Bert sa...

ab: Jo, så är det. Men den här gången är det en "tandvägg" som gett vika. Jag minns nu att min tandläkare varnade för det när han rotfyllde just den här tanden.

Men imorgon har en jourtandläkare lovat fixa det. Kul med semester!

ab sa...

Men varför dubbelpostar kommentarsgrunkan...? Det var inte jag!

Knapsu sa...

"Nu schka ja' uonderschoeöka... de'där bourrhuålet ... igen"
Låter som att du försöker fylla det där hålet med whiskey! *DONT_KNOW*

Knapsu sa...

"Nu schka ja' uonderschoeöka... de'där bourrhuålet ... igen"
Låter som att du försöker fylla det där hålet med whiskey! *DONT_KNOW*