torsdag, april 04, 2013

Skönt slut

Vilken härlig dag vi har haft. Några minusgrader och en slösande sol.

Jag har avverkat i stort sett hela berget. (Nej. Jag menar inte kalhuggit.) Liftarna är många och varianterna likaså.

Publiken är "internationell". Första liften upp fick jag dela med en rysk familj. Engelska har jag hört i backarna. Finska såklart. Men nästan ingen svenska.

Mör i kroppen sitter jag nu, efter bastun och förbereder middagen mentalt. Tror jag måste börja fixa den lite mer fysiskt nu.

*****

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Men var är ni?

Är det den där finska orten som brukar ha alpina tävlingar.... som heter, ja just det?

Bert Bodin sa...

Turtlan: Förmodligen tänker du på Levi. Men där var vi i fjol. I år blev det istället Ruka.

Turtlan sa...

Tänk vad man lär sig genom att läsa Bloggar. Aldrig hört talas om Ruka. Kollade upp på kartan och det var ju en bit från Luleå. Men inte längre än till Idre härifrån ungefär. Spännande testa nya ställen.

Japp, det var Levi jag tänkte på.

Fortsatt fin snösemester!

Turtlan sa...

Pssst, jag igen.

Nu har jag läst lite om orten. Kusamo ligger tydligen där också. Det känner jag igen från längdåkningstävlingar. Eller har jag fel?

Ett rejält skidsystem också. Många backar och liftar. Kanske något att testa :-)

Tack för ny lärdom!

Bert Bodin sa...

Turtlan: Det är 42 mil från Luleå. Jag gillar Levi bättre. Större variation , högre fallhöjd. Längre backar. Berget är alltså betydligt större där.

Kuusamo ligger3-4 mil härifrån.