torsdag, oktober 23, 2014

Kväll

Lugn och ro. Det gillar jag emellanåt. Bara det inte blir till en vana. Idag var det till och med lite lugnare på jobbet. Chefen var borta .... Nej, jag menar, just veckan före ett skollov blir det lite lugnare eftersom de flesta av våra kunder inte har någon att mötas med på annan ort under lovveckan. Alltså kommer det inte in några panikärenden.

Men jag är ju inte drabbad ändå, nuförtiden. Jag jobbar inte med direkta kundfrågor längre. Ändå hade jag fullt upp. Besvara mejl. Göra uppföljningar. Uppdatera hemsida. Sålla leverantörsinformation som ska vidare ut till medarbetarna, och en hel åtgärdslista med punkter, där jag tack och lov kunde bocka av en hel del idag.

Sedan sa jag trevlig helg och traskade hemåt i blåsten. För något lugn råder inte utanför väggarna. Och nu ikväll tar det i ordentligt, även om det är långt ifrån stormstyrka. Snö har utlovats. Det har börjat nu och ska fortsätta hela natten och hela morgondagen, sägs det. Men tyvärr blir det sedan varma sydvindar igen.

Lugn och ro. Teven avstängd efter Debatt med frågor om den förmodade undervattensverksamheten. Jag vet inte vad jag ska tro om den. Men ett är säkert. Medierna har inte vilat. Men sällan haft något att berätta.

Imorgon är jag ledig. Det känns bra.



*****

Inga kommentarer: