lördag, december 27, 2014

Slöare än slö

Ibland vill jag nästan skämmas. Inget, absolut ingenting har jag gjort idag. Förutom att ha stigit upp, förstås. Och gjort frukost, förstås. Diskat har jag ju också gjort och matat fåglarna. När jag tänker efter har jag kört milen in till Råneå och handlat också. Hm..!

En ansträngande tupplur på soffan har det också blivit, liksom ett väldigt funderande över DN:s söndagskryss, som känns olösbart. En promenad i det vackra vintervädret - Näe, den blev inte av.
 - Vi kan gå ut sent ikväll och spana efter norrsken, föreslår Benke.

 - Skönt, tänker jag. Då kan jag slappna av ett tag till. Ta en pralin ur Aladdinaskens undre lager och läsa TV-tablån, för att planera kvällen. Middag behöver jag inte göra. Tur det, så jobbig som den där skinkmackan på surdegshårdbröd var. Det kändes som att varenda tand skulle knäckas, om man inte var extremt långsamtuggande.

Nä - Jag tror jag lägger mig på soffan igen.

Gäääääsp!

*****

Inga kommentarer: