tisdag, december 12, 2017

Typiskt

Här har jag gått och längtat efter att den fina snöborgen i Södra hamn ska börja byggas. Jag har ju ännu inte vågat ta det där beslutet om att åka i rutschbanorna där.

Men i vinter ska det ske! 

Det gällde tills nyss, då jag läste om katastrofen.

Så synd, men förväntat. Till saken hör ju också att klimatet ställer till det. De senaste decenniet har ju inneburit att både isdjuren i stadsparken och snöborgen, trots att vi lever i den arktiska regionen, inte får leva så länge. Den stora konsertigloon är också ett minne blott. Jag garanterar att för 20 år sedan kunde de existera från december till slutet av mars. Minst. Nu tar det slut i slutet av januari, vanligtvis. Slabb, slask och värme. Allt vanligare marodör, tyvärr.

Var ska jag nu åka kana?

*****

Inga kommentarer: