söndag, juli 19, 2020

I sju decennier ...

.. har jag ofta varit ute i naturen. Som barn förstås genom mina föräldrars försorg. Men också i skolan.

Det var bärplockning. Det var fjällfärder. Det blev så småningom långvandringar i Sarek, Padjelanta eller någon annan av våra nationalparker. 

Svensken hittar ut mer än någonsin nu, när hemester och svemester blivit "inne" av nödvändighet. Och det är bra. Svensken i gemen är nog inte så naturorienterad. Många verkar rädda för den.

Men nu kallas det för skogsbad, och blir plötsligt tjusigt.

Jag kan bara konstatera att jag i så fall varit simkunnig sedan länge.

Dagens djupdykning
*****

2 kommentarer:

Christel sa...

Ja, skogsbad?
Första gången tänkte jag att man ställt ut badtunnor i naturen...
Så fel det kan bli

Bert Bodin sa...

@ Christel

Den idén tycker jag du ska realisera. 😉