onsdag, september 09, 2020

Ny bok


Så hamnade en ny bok på täcket ikväll. Lyktsken av den numera kanadaboende Michael Ondaatje.

En av hans nyare böcker gick i somras som radioföljetong, och jag tyckte om det jag hörde. Men jag lyssnade inte på hela boken.

När jag besökte bokhandeln för några veckor sedan låg den här boken av en slump bredvid en annan bok, som jag skulle köpa. Och vips åkte den med av bara farten.

Vi får se vad den ger. Verkar väldigt tätskriven, om än inte så tjock.

Har du kanske läst den?

*****
Uppdatering: Upptäcker nu att det var just denna bok som gick som följetong i P1 i somras. 

2 kommentarer:

Thalassa sa...

Inte läst, men gjorde för flera år sedan ett försök med ”Kattens bord”. Jag kommer inte ihåg varför jag ratade den, men förmodligen tyckte jag den var seg. Förr gav jag sällan upp, men numera får böckerna inte så många chanser eller kapitel att ”bli bättre” innan jag byter ut dem. Kanske lite synd, kanske missar jag guldkorn, men det finns ju så många andra som väntar.
Glöm inte att berätta vad du tyckte om boken.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Och jag kollade nu. Det var "Lyktsken" som lästes tidigare i somras i P1. Så då kanske jag fastnar.