tisdag, september 29, 2020

Premiär

Idag vågade jag mig på att gå på gymmet, som jag inte besökt sedan februari. Det kändes. Det hade det förvisso gjort ändå, eftersom jag vanliga år har gymkortet avställt under sommaren.

Men jag tog i ungefär som jag brukar och det gick bra.

Lite tveksam är jag ju med tanke på smittspridning. Men med vinylhandskar och rengöringsmedel att tillgå överallt, med tillägget att det var lite folk, kändes det okej.
 - Ja, det är bara att välja, sa Britt-Marie. Antingen får man covid, eller så blir man ett psykfall. 
Hon var en av några bekanta som också vågat steget. B-O, Lasse, Britt, Jan och Per skymtade också förbi.

Nu får vi se hur fortsättningen blir. 

Gäller förstås oavsett coronaläget.
*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Likdant sa min mer än nittioåriga vän i Falun. Hela vintern och våren och sommaren i karantän! "Visst kanske vi överlever, men i så fall får dom bygga ut Säters mentalsjukhus!" skrev hon, som för första gången i sitt liv upplevde nån slags depression.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Det tar på psyket det här tillståndet.

Turtlan sa...

På något sätt måste man hitta en balans. Är du tex deprimerad så är du mer mottaglig för sjukdom kan ju också vara en tanke.
Försiktighet är bra men får inte gå till överdrift.

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Det är så jag resonerar.