tisdag, februari 02, 2021

Nog är det väl ...

.. ett strålande exempel på feghet, räddhågsenhet, dåligt konsekvenstänkande, manlig ... ja, jag vet inte vad, egentligen. Sammanfattningsvis kanske helt enkelt låg intelligens.

Ja, jag tänker på det ryska styret, och hur de behandlar oppositionsledaren Navalnyj.

Inte för att jag vet allt om honom och hans åsikter. Men att sätta honom i fängelse för att han underlåtit att rapportera i rättan tid till polismyndigheten, enligt en tidigare villkorlig dom, när han ligger på sjukhus, medvetslös i Berlin på grund av att han förgiftats med ett gift som endast ryska staten har tillgång till, måste väl ändå visa att min diagnos är korrekt.

Eller har du en annan idé?

*****

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Det nämnda landet ligger långt ner på skalan för min del. Tycks kvitta vilket styre landet har så är det korrupt och icke demokratiskt.
Svarta pengar och oligarker (vad det nu exakt är men låter skumt)
Så nu ska han alltså in i finkan. Hur kommer han att klara det och bli behandlad där....?

Har ju en s k ingift ”släkting” som är från Ukraina. Ja man kan ju inte annat säga att våra synsätt är olika på flera saker. Tex hur vi ser på funktionshindrade personer. Eller personer med psykisk ohälsa. Det förekommer inte i hennes land sa hon en gång... svårt tro det.
Hur man ser på sjukvård också. Eller skolan. Tex att här kanske barns sociala utveckling värderas mer än att de lär sig tredjegrads ekvationer på löpande band. Dvs EQ går före IQ.

Ja vi har olika bakgrund så förståeligt. Så är det ju.

Nu kom jag nog ifrån ämnet....

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Som jag skriver är jag heller inte kunnig i Navalnyjs agenda. Men det hindrar inte att jag tycker Putin och hans gäng som en maffia.

Läste idag i nya numret av magasinet Filter, en intervju med Anna-Lena Laurén, rysslandskorre för DN. MYCKET BRA! Hon betonar att hennes vänner tycker konstiga saker om både P och N.

Turtlan sa...

Ja det är nog märkligt både här och där därborta. Märkligt land.