fredag, maj 13, 2005

Ett lingonris i ett cocktailglas

Monica Zetterlund har omkommit

Kan man annat än känna sorg, när man idag läser att en av sveriges största sångerskor, så tragiskt fått sluta sitt liv.

Monica har funnits i stor sett under hela mitt liv. Hon var omtyckt av min pappa, på den tiden då jag bara lyssnade på rock och pop. Men allteftersom har hon också vuxit in i mitt musikmedvetande. Jag fängslades av hennes livsöde, men framförallt av hennes röst och musik. Den senaste CD-n jag köpte med henne hette Varsamt, och den spelas ofta hemma hos mig.

"Ett lingonris i ett cocktailglas", var Tage Danielssons kärleksfulla epitet på Monica. En träffande beskrivning för en stor artist.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller helt med.
Jag håller på att samla ordfrån människor om Monica på min egen blogg Bisnack. Det är hon värd.

//Bikupa
http://bikupa.blogspot.com/