fredag, oktober 12, 2007

Lämnar jobbet...

.. lite i förtid. På grund av flytten stängde vi för kunderna redan klockan tre. Sedan packades jag ihop mina saker rätt snabbt. Snurrade ihop alla sladdar till datorn, enligt instruktion, märkte alla delar, bord, stol, telefon, hurts, med min beteckning G1. Sedan var det bara att lämna stället och överlåta till tele- och datafolk att invadera för att strypa kommunikationerna. Och efter det griper flyttgrabbarna in. Själva kunde vi gå hem redan före fyra.

Slänger av mig jobbkläderna, när jag kommit hem, efter att ha gjort en lov på stan och fixat busskort (mitt första sedan 1986), en julklapp, och en kasse middagskomplettering. Klär om.

Glider ut mot stugan i grårosa skymning, kör igång en brasa, hämtar vatten (jo, sommarvattnet stängdes i veckan, lite för tidigt, men det har sina orsaker.), går ut på bron och sätter mig tyst på ett trappsteg och pratar med traktens räv, som nyfiket kollar in mig.
Vi är helt överens.
Det blir en kall natt.

*****

Inga kommentarer: