måndag, juli 21, 2014

Och i Skåne har man kommit på ...

Världen verkar bli mer och mer galen. Det mänskliga vansinnet lever i högönsklig välmåga. Ofta baserat på religion, eller konstiga ideal.

I Gaza, i Ukraina, i Nigeria.

Mellanöstern kommer aldrig att bli lugn. Sanna mina ord. Där tycker jag att den nuvarande ledarna på respektive håll ska fråntas sina mandat och länderna sättas under FN:ledning. Sedan gör man ett land av hela rasket (Låter hårt att kalla nationer för "rasket", men det står jag för.) och "tvångsdemokratiserar" det. Förbjud religionsyttringar och tvångsblanda folk.

Svårt - Ja, men värre kan det knappast bli. På 60 år till, ska det nog ha rett ut sig.

Ursäkta! Men jag är så hjärtligt urless på den så kallade mellanösternproblematiken.

-----

Rysslands ledning kan man heller inte slösa någon sympati över. Inte heller de separatister som med irrläran fascism gör bort sig fullständigt när man förhindrar utredningen av den så kallade flygolyckan. Vad kastar misstankarna åt deras håll. Jo, just precis det där handlingssättet. Det är de tydligen för korkade för att inse. Och Putin är tyst. Igenkorkade hjärnvindlingar även där, förstår jag.

-----

Sedan Boko Haram i Nigeria. Där har vi ännu fler förståndsinvalider, som indoktrinerats av kluriga banditer med.... just det, gamla irrläror som några banditer före dem har skrivit ner i någon gammal skrift och som nu hålls fram som en sanning.

Huvudlöst.

-----

Och i Skåne har man idag kommit på att man kan återvinna möbler. (!!!) Tänk, det har jag alltid gjort. Jag tror inte jag har slängt en kökspall ens, i hela mitt liv. Jag har skänkt bort en soffa till en förening i Piteå, jag har skänkt en soffa till återvinningen, som putsade upp den så att jag nästan ville köpa tillbaka den, och en fåtölj ärvde en systerson, liksom sängen från mitt pojkrum. Nästa säng hamnade hos en kollega, efter en separation.

Men slängt! Nej. Det har jag aldrig gjort.

Annat är det tydligen i Skåne, som kommit på något nu, såhär 45 år senare. Det blev till och med en "riksnyhet" i Lunchekot.

Grattis!

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

T o m här strax norr om Vänern så här vi återvänt möbler i många år. Både genom.att ge bort eller att någon ärver. Eller på annons eller dylikt.
På återvinningsstationen kan man lämna in möbler som sedan säljs via det sk Solareturen.

Så på något sätt har detta kanske aldrig passerat Hallandsåsen?

Pinsamt läsa att det skulle vara en nyhet...

Fö instämmer jag helt och hållet med övriga punkter! Helt o hållet!

Bert Bodin sa...

Turtlan: Jag blev förbluffad över nyheten att vi "slänger mer möbler än någonsin". Jag som aldrig slängt en möbel. Men den där "nyheten" om återvinning förvånade mig ännu mer. Tydligen även dig.