torsdag, juni 09, 2016

Sista mötet

Tänk - Då har jag varit med om det sista avdelningschefsmötet i min karriär. Som vanligt innhållsrikt. Men jag blir så oerhört trött av att sitta still  och lyssna, även om jag också lägger mig i, eller redovisar något.

Från det vardagliga jobbet är jag van att vara på språng. Om inte annat, så i lokalerna; upp till ekonomin (jag säger så, men där finns också fikarummet), in till printerrummet, till chefen, eller för att prata med någon i Grupp 12, eller 3. Det sätter fart på kropp och knopp.

Men idag var det alltså sista mötet med just det här gänget. Nu återstår sammanlagt bara fyra  halvdagar att jobba, innan jag får 6 månaders semester. Ja - två gånger om året, alltså.

Sentimentalt? Nja, lite kanske. Men jag har ju bara jobbat 20% de senaste 20 månaderna, så skillnaden kommer knappt att märkas. Dessutom bor jag ju 2 minuter och 27 sekunder från jobbet (gångtid från dörr till dörr), så jag har alla möjligheter att smita in och ta en fika med gänget ofta ofta, och gratis!

Dessutom har jag lovat att hålla lite koll och vara lite support för några av mina kolleger under en tid. Blir det någon större insats får jag väl ta konsultarvode.

Det blir dyrt för dem!

Nu väntar jag bara på att sommaren ska komma åter. Idag har vi haft 4 grader och regn.
Måttligt roligt.

*****

2 kommentarer:

Annika sa...

Trevlig semester då, Bert! Vad ska du börja med? Långresa när äkta hälften också får ledigt? Ser i så fall fram mot massor av fina bilder!

Bert Bodin sa...

Inget planerat. Men hittills har jag inte varit sysslolös de 80% jag inte jobbat, så det blir som det blir. Benke ska dock kämpa mer än två år till.